Vul uw e-mailadres in om in te loggen.

Hoe werkt het werkgeversportaal?

In het werkgeversportaal kunt u digitaal vergoedingsverzoeken indienen voor een werknemer waarvan het dienstverband wordt beëindigd of het tijdelijke dienstverband niet wordt voortgezet.

Hoe werkt digitaal indienen van het vergoedingsverzoek?

Zodra u hebt ingelogd, komt u op een overzichtspagina, een ‘dashboard’, met de door u ingediende vergoedingsverzoeken. Vanuit het dashboard kunt u een nieuw vergoedingsverzoek aanmaken. Dit start met het beantwoorden van een paar vragen, om te bepalen welke beëindigingsgrond van toepassing is. Vervolgens vult u een aantal gegevens in. Daarna verschijnen de voorwaarden die gelden voor de gekozen beëindigingsgrond. U voegt per voorwaarde een of meerdere documenten toe, bijvoorbeeld een ontslagbesluit. Ook kunt u hier modelverklaringen en rekenhulpen downloaden, invullen en weer toevoegen aan het vergoedingsverzoek.

Op het dashboard kunt u de status van uw vergoedingsverzoek volgen. Verder is het mogelijk om vanuit het dashboard een ingediend verzoek te openen en aan te vullen met gegevens, of om een vergoedingsverzoek in te trekken.

Wie kan vergoedingsverzoeken indienen?

Om vergoedingsverzoeken te kunnen indienen moet u toegang hebben tot het werkgeversportaal. Toegang krijgt u door middel van een toegangsaccount. Deze toegangsaccounts worden door het Participatiefonds verstrekt op uw verzoek. Tot voor kort was het mogelijk dat u als schoolbestuur een zogenaamde accountbeheerder aanwees. De accountbeheerder kon dan vervolgens voor andere medewerkers binnen uw schoolbestuur zelf een toegangsaccount aanmaken.

Met het oog op de aangescherpte privacywetgeving, die per 25 mei 2018 in werking treedt, heeft het Participatiefonds besloten dit definitief af te schaffen. Alleen het Participatiefonds verstrekt op uw verzoek een toegangsaccount. U kunt deze dus niet meer zelf aanmaken.

Een toegangsaccount aanvragen voor het werkgeversportaal

Wilt u een toegangsaccount aanvragen? Neem dan contact op met de Helpdesk van het Participatiefonds via info.pf@duo.nl of bel op werkdagen tussen 9.00 en 13.00 uur naar 079 – 323 24 20.
Bij de aanvraag moet u de volgende gegevens  verplicht aanleveren:

  • aanhef en naam van de gebruiker;
  • telefoonnummer waarop de gebruiker de TAN-code kan ontvangen;
  • het zakelijk e-mailadres van de gebruiker (op persoonsniveau);
  • het BG-nummer.

Inloggen

U logt in met uw e-mailadres. Vervolgens ontvangt u een TAN-code via sms of gesproken bericht op uw mobiel of vaste telefoon. De TAN-code is bij het Participatiefonds een nummer dat u moet gebruiken bij het inloggen voor het werkgeversportaal. Voert u 3 keer een foute TAN-code in, dan wordt uw gebruikersaccount voor 1 uur geblokkeerd.

Hebt u geen TAN-code ontvangen? Vul dan nog een keer in het vorige scherm uw e-mailadres in.

Toekomst: uitbreiding werkgeversportaal

In de toekomst wordt het werkgeversportaal uitgebreid met bijvoorbeeld een module om digitaal bezwaarschriften in te dienen en de Onderwijsvacaturebank.

Vragen

Hebt u vragen over het digitaal indienen van een vergoedingsverzoek of het gebruik van het werkgeversportaal? Kijk bij de vragen en antwoorden. Of stuur een e-mail naar info.pf@duo.nl of neem telefonisch contact op via 079 – 323 24 20.

Op het gebruik van het werkgeversportaal zijn de Gebruiksvoorwaarden werkgeversportaal Participatiefonds (pdf, 350 kB) van toepassing.